Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Vipin Saklani

Inspirational

4.0  

Vipin Saklani

Inspirational

नदी

नदी

1 min
241



जब उच्च शिखर को पाने की,

     होड़ पूरे जग में हो,

तब शिखर छोड़ कर बहते रहना , 

 कोई छोटी  बात नहीं।

रिस- बहकर जीवन प्रदान कर,

   शस्य- श्यामला कर धरती को,

   कोटि संस्कृति का पोषण करना

    नदियों का छोटा काम नहीं।

इतिहास बने- बिगड़े जहां पल- पल,

वो तट उलेखित अनेकों हैं,

बस किंचित जलधारा समझ भर लेना,

कोई अच्छी बात नहीं।



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational