Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

मैं सोचती हूँ

मैं सोचती हूँ

1 min
13.6K


मैं सोचती हूँ 

कल को अगर

बड़ी गाड़ी हो गयी

बड़ा घर हो गया

तो कहीं उन आंखों से 

रिश्ता टूट न जाए

जो सड़क के किनारे 

अपना दर्द हाथों में 

लिए बेचते हैं

जो क़दम उनके 

क़रीब से गुज़रते थे 

उन्हें महसूस करते हुए

तो कभी-कभी दर्द 

ख़रीदते हुए

कहीं वो निरीह न हो जाएं

ऐसा नहीं मुझे ख़ुद पर

भरोसा नहीं है

मगर मैं डरती हूं

कहीं हवाओं की तेज़ रफ़्तार में 

वक़्त ठहरने का

मौक़ा ही न दे।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational