Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Ganesh Chandra kestwal

Inspirational

4.5  

Ganesh Chandra kestwal

Inspirational

माँ

माँ

1 min
332



ममता मूरत, हृदय सरल। 

नहीं उपजता, चित्त गरल।

नेह बहाती, सदा तरल।

निस्पृह करती, दान सकल॥१॥


        कुक्षि रचाती, नवल वदन।

        हृदय बनाती, प्रेम-सदन ।

        करे नौ मास, गर्भ वहन।

        प्रसव कष्ट भी, करे सहन॥२॥ 


माँ सुख देती, प्रसन्न मन।

चाहे झेले, कष्ट गहन। 

कष्ट न पावे, जातक तन।

करती माता, कोटि जतन॥३॥


        जात देखकर, खिले नयन।

        उसके हित का, करे चयन ।

        पोषण करती, रात व दिन।

        माँ बलिहारी, पल पल गिन॥४


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational