Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

abhishek mungi

Abstract

3  

abhishek mungi

Abstract

ग़ज़ल

ग़ज़ल

1 min
172


बहिखातों ने खा डाले थे जिनके राई से सपने ,

बड़ी मुश्किल में थे मुफलिस, वो खाते भी तो क्या खाते ।

पनीली आँख से चिपकी हुई थी धुंध यादों की,

ज़रा सी उम्र लेकर वो जो जाते , तो कन्हा जाते ।

किसी की रात चादर सी , किसी का दिन हथौड़े सा ,

जिन्होंने खो दिया सब कुछ वो पाते भी तो क्या पाते ।

' फज़ल'  तुम भी तो इंसा हो , तुम्हारे हाथ में क्या है,

ग़ज़ल की शक्ल रोटी से तो अच्छी कर नहीं पाते ।।



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract