Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Sweety Raxa

Abstract

4.5  

Sweety Raxa

Abstract

चिडिया

चिडिया

1 min
327


कौन सिखाता है चिड़ियो को

चौं चौं,चौं-चौं करना ?


कोन सिखाता हे फुदक-फुदक कर

उनको चलना फिरना ?

कोन सिखाता हे फुर से उडना

दाने चुग-चुग खाना?

कोन सिखाता हे तिनके ला-ला

कर घोसले बनाना ?


कोन सिखाता हे बच्चों का

लालन-पालन उनको ?

माँ का प्यार,दुलार,चौकिसि

कोन सिखाता उनको ?


कुदरत का यह खेल

वही हम सबको, सब कुछ देती

किन्तु नही बदले में हमसे

वह कुछ भी हे लेती


हम सब उसके अंंश

की जैसे तरु-पशु-पक्षी सारे

हम सब उनके वंशज

जैसे सूरज -चांद-सितारे।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract