Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Vishnu Charag

Inspirational

4  

Vishnu Charag

Inspirational

आओ अपना देश बचाएं

आओ अपना देश बचाएं

1 min
34


विधा  :- काव्य रचना

शीर्षक :- आओ अपना देश बचाएँ


आओ अपना देश बचाएँ,

कोरोना को दूर भगाएँ।

मिलकर के हम कदम बढ़ाएं,

आओ अपना देश बचाएँ।।


खड़े हैं जो निश्वार्थ भाव से

मानवता की सेवा में।

उन सबको हम शीश झुकाएँ,

आओ अपना देश बचाएँ।।


कोरोना ने जिनको पकड़ा,

मृत्यु चक्र में अपने जकड़ा।

उनके लिए हम करें दुआएं,

आओ अपना देश बचाएँ।।


ठीक समय पर ना संभले तो।

महामारी से गर फिसले तो,

मिलेगी इसकी कठिन सजाएं,

आओ अपना देश बचाएँ।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational