Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

PRIYABRATA DAS

Tragedy Inspirational

3  

PRIYABRATA DAS

Tragedy Inspirational

আমি নারী, আমিই মহীয়সী

আমি নারী, আমিই মহীয়সী

1 min
327


আমি জননী -

দশ মাস জঠরে ধারণ করি একটা সৃষ্টিকে,

প্রথম আলো দেখাই এই ধরিত্রীর বুকে।


আমি মহামায়া -

একাধারে সৃষ্টি করি পৃথিবীর অঙ্কুর থেকে মহীরুহ,

নিশ্চিহ্ন করি অন্যায়, হানাহানি আর অসুররূপী কলুষতা।


আমি দেশমাতৃকা -

বর্ষণ করি আশীর্বাদ আমার বীর জওয়ান সন্তানদের,

সুস্থ থাকুক, সুখে থাকুক বরফে ঢাকা মাউন্ট এভারেস্ট।


আমি নারী, আমিই মহীয়সী।


Rate this content
Log in

Similar bengali poem from Tragedy