Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

shayin rose

Inspirational

2  

shayin rose

Inspirational

इतना भी न दे

इतना भी न दे

1 min
123


इतनी ऊँचाई न देना,

की धरती पराई लगने लगे !

इतनी ख़ुशियाँ भी न देना की,

दुःख पर किसी के हंसी आने लगे !

नहीं चाहिए ऐसी शक्ति जिसका,

निर्बल पर प्रयोग करूँ.!

नहीं चाहिए ऐसा भाव की,

किसी को देख जल-जल मरूँ.!

ऐसा ज्ञान मुझे न देना,

अभिमान जिसका होने लगे !

ऐसी चतुराई भी न देना जो,

लोगों को छलने लगे।।




Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational