Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Bidulata Sahoo

Classics

4  

Bidulata Sahoo

Classics

ଶ୍ରାବଣ ମାସ

ଶ୍ରାବଣ ମାସ

1 min
382



ଭାରି ଭଲ ଲାଗେ ଶ୍ରାବଣ ମାସ,

ଯୁଆଡେ ଚାହିଁଲେ ସାଗୁଆ ଦୃଶ୍ୟ ।


ଆକାଶରେ ଘନ କଳା ବାଦଲ,

ବିଜୁଳି ତହିଁରେ ରଚଇ ଖେଳ ।


ଚାରିଆଡେ ଗଛ ଧାଡିକିଧାଡି,

ପିନ୍ଧିଛିକି ଧରା ସାଗୁଆ ଶାଢୀ ।


ଯୁଇ,ଯାଇ,ଚମ୍ପା,ଟଗର ଫୁଟି,

ସାଗୁଆଶାଢୀରେ ଉଠେ ଉକୁଟି ।


ହରଗଉରାକୁ ଈଶ୍ୱରଜଟା,

ଲାଗିଛିକି ସତେ ପ୍ରତିଯୋଗୀତା ।


କେବେଝରଝର କେବେ ଟୁପୁରୁ,

ପାଣି ଝରି ଆସୁଥାଏ ଉପୁରୁ ।


କାଗଜଡଙ୍ଗାକୁ ଧରି ହାତରେ,

କୁନାଯାଏ ଭସାଇବ ପାଣିରେ ।


ଓଳିପାଣି ପଡି ଉଠେ ଫୋଟକା,

ଭାସିଯାଉଛିକି ସତେ ମୁକୁତା ।


ନଈନାଳ ବିଲ ପାଣିରେ ଭରା,

ସବୁଜ ପଡିଆ ଆହା କି ତୋରା ।


ଘାସପଡିଆରେ ସାଧବପୋକ,

ନୀଳଗାଲିଚାରେ ନାଲିଆ ଛିଟ ।


ଥିରିଥିରି ଚାଲେ ସାଧବବୋହୂ,

ଚାଲିରୁ ତାରକି ଝରଇ ମହୁ ।


ସାରୁଗଛ ମୂଳେ ବେଙ୍ଗୁଲି ନାନୀ,

ବେଦିକୁ ଯିବାକୁ ସଜାଡେ କାନି ।


ବେଙ୍ଗତ ବିଜୁଳି ରୋଷଣୀ ଜାଳି,

ବରଯାତ୍ରୀ ଧରି ଆସୁଛି ମାଡି ।


ଆକାଶରେ ଇନ୍ଦ୍ରଧନୁ ଉଜଳି,

କୁଆଁରୀ ଲାଜକୁ ଯାଏସେ ବଳି ।


ରିମ୍ ଝିମ୍ ଶୁଭେ ବରଷା ସୁର,

ପ୍ରିୟାପାଦେ ଅବା ବାଜେ ନୁପୂର ।


ଭାରିମିଠା ସେତ ଶ୍ରାବଣ ଛୁଆଁ,

ବିରହୀମନରେ ଜାଳେସେ ନିଆଁ ।


ସବୁଜକ୍ଷେତରେ ପବନ ଦୋଳି,

ସବୁଜଢେଉକି ପଡେ ଉଛୁଳି ।


ରୁଆ ବେଉଷଣ କୃଷକକରେ,

କ୍ଷେତରେ ବେସୁରା ଗୀତ ଲହରେ ।


ଆହାକି ସୁନ୍ଦର ଶ୍ରାବଣ ମାସ,

ଉଷରଜମିରେ ଫଳାଏ ଶସ୍ୟ ।


ବରଷା ପଡଇ ଟପରଟପ,

ବାଟଘାଟ ହୁଏ ଚପରଚପ ।


ବାରିଆଡେ ଜହ୍ନିକାକୁଡିଲତା,

କଖାରୁ ଚାଳରେ ଟେକିଛିମଥା ।


ଦୁଇକୂଳ ଲଙ୍ଘି ବହୁଛି ନଈ,

ଖାଲଖମା,କ୍ଷେତ,ପଡିଆ ଡେଇଁ ।


କ୍ଷେତବାଡି ବୁଡି ମାଡିଲେ ବନ୍ୟା,

ଆଖିଓଦାକରେ କୃଷକକନ୍ୟା ।


ଶ୍ରବଣଟା ଲାଗେ ଭାରି ବଢିଆ,

ପାଖେଥାଏ ଯଦି ମୁଢିନଡିଆ ।


ଜମିଗଲେ ଲୁଡୁ,ତାସ୍ ଆସର,

ଶ୍ରାବଣମାସର ବଢେ ଆଦର ।


ଶ୍ରାବଣ ଆସିଛି ରାକ୍ଷୀକୁ ଧରି,

ଭାଇଭଉଣୀର ସେନେହ ଡୋରି ।


ଝୁଲଣଦୋଳାରେ କଳାକହ୍ନେଇ,

ରାଧିକାରାଣୀକୁ ସାଥୀରେନେଇ ।


ଶିବଙ୍କର ଅତି ପ୍ରିୟ ଏ ମାସ,

ସୋମବାରେ ଜଳ ଢାଳଇ ଭକ୍ତ ।


ଶ୍ରାବଣ ଆସିଲେ ଆସଇ ଘନ,

ଜୀବଜଗତକୁ ଦିଏ ଜୀବନ ।


ଜୀବଜଗତର ମଙ୍ଗଳପାଇଁ,

ଶ୍ରାବଣ ଧରାକୁ ଆସେ ଓହ୍ଲାଇ ।


ସବୁରିମନରେ ଆନନ୍ଦ ଭରି,

ଶ୍ରାବଣ ଧରାରୁ ଯାଏ ବାହୁଡି ।



Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Classics