Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Binodini Dash

Inspirational

4  

Binodini Dash

Inspirational

ହୋଇ ପାରେନି ସେ କାହାଠି ଋଣୀ

ହୋଇ ପାରେନି ସେ କାହାଠି ଋଣୀ

1 min
259



ଆଜୀବନ ସିଏ ଖାଲି ଦେଇଥାଏ

କେତେ ଦିଏ କେବେ ନଥାଏ ଗଣି

ପାଇବାର ଆଶା ରଖେ ନାହିଁ ବୋଲି 

ହୋଇ ପାରେନି ସେ କାହାଠି ଋଣୀ ।


ଅସୀମ ତ୍ୟାଗର ଅଧିକାରୀ ସିଏ

ନିଃସ୍ୱାର୍ଥପର ସେବାରେ ଧ୍ୟାନ

ତାହା ପରି କିଏ ନାହିଁ ସଂସାରରେ

ସକଳ ଜୀବର ପ୍ରତିପୋଷଣ ।


ରୂପଛଟା ମେଲି ହସାଏ ପ୍ରକୃତି

ହରଇ ମନକୁ ଶୀତଳ ବାତ

ଦେହ ବାସ ଫୁଲ ବିଞ୍ଚଇ ମହକ

କୀଟଠୁ ମାନବ ଆକରଷିତ ।


ବାସ ବାସ ଖାଦ୍ୟ ନାନାଦି ଔଷଧ

ଜାଳେଣି ଯୋଗାଇଥାଏ ମାନବ

ଜୀବ ଥିବାଯାଏ ଅମ୍ଳଜାନ ଦିଏ

ବିଷାକ୍ତ ବାଷ୍ପର ଶୋଷଣେ ଶୁଭ ।


ରଖିପାରେ ପରିବେଶ ଭାରସାମ୍ୟ 

ସେହି ଏକା ଜୀବଜଗତ ମଧ୍ୟେ

ତା' ପାଇଁ ବରଷା ଆସଇ ଅବନୀ

ପ୍ରତି ଜୀବ ନିଜ କରମ ସାଧେ ।


ଏତେ ଉପକାର କରେ ଯେ ଧରାର

ସିଏ ଦେବତାଙ୍କ ସହ ସମାନ 

ରହି ଆମ ସାଥେ ଆଶୀର୍ବାଦ ହାତେ

କରୁଥାଏ ସର୍ବଦା ବରଦାନ ।


ସିନ୍ଦୂରା ଫାଟିଲେ ଆଖି ମେଲିଦେଲେ

ତା' ସାଥେ ଆମର ମହାମିଳନ

ବନ୍ଧୁଟିଏ ଭାବି ଯେବେ ତୋଷୁଥିବା

ସୁଖ ସମ୍ପଦରେ କଟିବ ଦିନ ।


ଖୁସିକୁ କୋଳେଇ ଥିବା ଆମେ ମହୀ

ଲାଗିବା ଯେବେ ତା' ବଂଶ ବିସ୍ତାରେ

କଲେ ତାକୁ ଧ୍ବଂସ ଯିବା ଆମେ ନାଶ

ସକଳେ ଏକଥା ରଖ ମନରେ ।


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Inspirational