Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

eknath eknath

Classics

2  

eknath eknath

Classics

रूपे सुंदर सावळा

रूपे सुंदर सावळा

1 min
7.4K



रूपे सुंदर सावळा गे माये ।

वेणु वाजवी वृंदावना गोधने चारिताहे ॥१॥


रुणझुण वाजवी वेणु ।

वेधी वेधले आमुचे तनमनु ओ माये ॥२॥


गोधने चारी हती घेऊन काठी ।

वैकुंठीचा सुकुमार गोपवेषे जगजेठी ।

वैकुंठीचा सुकुमार गोधने चारीताहे ॥३॥


एका जनार्दनी भुलवी गौळणी ।

करीती तनुमनाची वोवाळणी वो माये ॥४॥


Rate this content
Log in

Similar marathi poem from Classics