Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Shailesh Meshram

Classics

4  

Shailesh Meshram

Classics

शत शत नमन् !

शत शत नमन् !

1 min
214


सप्तविश की वह ऋतु पावस !

बनकर आई नृशंस अमावस !!

पुष्पवाटिका का पहुप सरस !

मुरझा गया कैसे अनायास !!


अरे ! निष्ठुर निधि परूप विधि !

स्वामी से तेरी कैसी अभ्संधि !!

मै प्रकुपित हूँ तुझसे,

मेरा बन्दास छीना मुझसे !!


अंचित सिंचित अध्यात्म विटप !

सुगंध भूखंड में फैलाएगा !!

तब तुम्हारा चिंतन मनन !

मन को चिरन्तन याद आएगा !!


 आज तेरे फुल से,

 उदीयमान है ये चमन

 हे ! तिमीर नाशन,

 शत शत नमन !

 शत शत नमन !


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Classics