Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Chaitanya Kulkarni

Abstract

3  

Chaitanya Kulkarni

Abstract

मुसाफिर

मुसाफिर

1 min
332


लहरों पे चलती है नौका ये जीवन की

किनारे पे बैठे मैं राह देखूँ सावन की !


बंद था पिंजरे मे जो अबतक 

पूछे मन ये, कैद है कबतक 

पंखों को अब आस जो लगी है गगन की !


फैला कर देख बाहें अपनी

जीतने की प्यास है कितनी

समझ ना तू इसे बात मनोरंजन की !


गुंज उठी है हर दिशा में

ना रुकना किसी भी दशा में

तूफान ही तो पहचान है पवन की !


Rate this content
Log in

More hindi poem from Chaitanya Kulkarni

Similar hindi poem from Abstract