Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Devendraa Kumar mishra

Inspirational

4  

Devendraa Kumar mishra

Inspirational

कर्म हैं तुम्हारे

कर्म हैं तुम्हारे

1 min
317


मैंने तोड़ा मरोडा, कूटा, पीटा, पटका 

किए टुकड़े टुकड़े, पीसा बारीक 

वह फिर खड़ा हो गया 

मैंने गलाया, जलाया, डुबोया 

वह फिर आ गया 

मैंने पूछा _तुम कौन हो 

सुर, असुर, माया, महा माया 

भूत प्रेत, साया 

कौन हो तुम 

झूठ, सच हो धोखा हो, छलावा हो, काया हो, छाया हो 

उसनें कहा - मैं हूँ कर्म, तुम्हारे कर्म 

और तुम्हारा पीछा नहीं छोड़ूंगा तब तक 

जब तक कर्म हैं तुम्हारे. 



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational