Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Neetesh Yadav

Inspirational

2.0  

Neetesh Yadav

Inspirational

क्रांतिसूचक मेघ

क्रांतिसूचक मेघ

1 min
7K


ऐ मेघ तुम बरसो घनघोर निडर 

शीतलमय धरा जीवन हो 

ज्वालामय भ्रष्ट भवन हो 

बरसे शोले लाये क्रांति 

पंखड़ियों की मिटे शांति 

ऐ मेघ तुम उपद्रव ला दो 

जनमानस को स्थिर बना दो 

ऐ मेघ तुम बरसो घनघोर निडर 

बज्रपात हो श्वेत काग पर 

बरसे फूल अंकुरित जाति पर

हे मेघ अविरल धारा बरसा दो

विषयुक्त गरल को तुम ध्वस्त करा दो

ऐ मेघ तुम बरसो घनघोर निडर 

याद अतीत कर सुइयां चुभती

छीन लिया जो सुखमय जीवन  

क्षीण त्रस्त किया जिसनें मुझको 

तुम उस पर प्रलय ला दो

हे मेघ तू वर्षा ल दो

क्रांतिसूचक ध्वनि सुना दो

ऐ मेघ तुम बरसो घनघोर निडर 

 

 


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational