Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

जय जय भारत भारती

जय जय भारत भारती

1 min
593


जय जय भारत भारती !

कोटि कोटि कंठो से बोलेन, 

जय भारत जय भारती !


जय जय भारत भारती !

उत्तर में हिमालय सुशोभित

दक्षिण में सागर आलोकित

जिसका है हर कण आलोकित


बारी–बारी आकर ऋतुएं

जिसको सदा संवारती,

जय जय भारत भारती !


जिसका आंगन बड़ा सलोना

हरा भरा जिसका हर कोना

जिसकी धरती उगले सोना

जिसके चप्पे-चप्पे पर

श्री वैभव है को वारती,

जय जय भारत भारती !


हिन्दू, मुस्लिम, सिक्ख, ईसाई

जैन, बौद्ध है भाई -भाई

सबने है आवाज लगाई,

आओ मिल कर आज

उतारें भारत माँ की आरती,

जय जय भारत भारती !


कोटि कोटि कंठों से बोलेन, 

जय भारत जय भारती,

जय जय भारत भारती !


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract