Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

अशोक अवाक

Inspirational

4  

अशोक अवाक

Inspirational

भगवती सरस्वती

भगवती सरस्वती

1 min
390


मां सरस्वती! भगवती!वाणी-दात्री वर दे ।

अखिल विश्व का मंगल हो,ऐसा स्वर दे।।


संगीत हो,ज्ञान हो,कला हो, नव-विहान हो ।

कर दो कृपा मां,सम्पूर्ण जगत का कल्याण हो।

राष्ट्र का कण-कण जाग उठे, ऐसा प्रभात हो ,

दुष्टों का दमन हो,शमन हो,ऐसा आघात हो ।


कल-कल कलरव से गुंजित, ज्ञान से सिंचित, प्रहर दे।

मां सरस्वती!भगवती! वाणी-दात्री!वर दे।।


करुणा, दया व क्षमा का दान दे ,

भारत का उत्थान हो,सपूत महान दे।

बंजर भी खिल उठे,तेरी कृपा की शान से ,

मरु में हरियाली हो, ऐसी दृष्टि आह्वान दे।


दुर्गुणों का नाश कर,संकटों को हर दे।

मां सरस्वती! भगवती!वाणी-दात्री! वर दे।।


       


Rate this content
Log in

More hindi poem from अशोक अवाक

Similar hindi poem from Inspirational