Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Ranjit Bagdi

Tragedy Action Crime

3  

Ranjit Bagdi

Tragedy Action Crime

পঙ্গুস্বত্তা

পঙ্গুস্বত্তা

1 min
256


এই নব নব ক্ষণে যখন -

বেজে ওঠে বাঁচার বীণা,

হঠাৎই ছুটে আসে একদল দস্যু-

আর দিয়ে যায় জীবনে হানা।


সূর্যদয় হতে না হতেই যেন সে -

অস্তগামী হয়ে যায় ,

বাঁচার লড়াইটা ক্রমশ মিলিয়ে যায় -

ওই দূর নীলিমায় ।


এই জীবনান্ধকারের হিংস্রতাই -

জীবন হয়ে ওঠে পঙ্গু ,কালি!

বড়ো বড়ো কিছু হাত তখন -

শুধু দিয়ে যায় হাততালি ।


Rate this content
Log in

Similar bengali poem from Tragedy