Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Tirthankar Maitra

Abstract Others

3  

Tirthankar Maitra

Abstract Others

আমিতো পারিনা

আমিতো পারিনা

1 min
59



  

আমিতো পারিনা চাবুক বসাতে ফুলে 

আমিতো জানিনা করুন দু'গালে হাত 


স্রোতের উপর নুয়েপড়া মাথা তুলে 

নির্ভয়ে দুটো কুড়াতে চেয়েছি ভাত।


টিনের থালারা বেজেছে যখন ক্রোধে;

 গ্লাসেও জমেছে করুণা চোয়ানো জল। 


ঢেলে দিয়ে তাকে গোলাপ চারার বোধে;

 বলেছে ---'এবার, মুছে যাক রসাতল ! ' 


Rate this content
Log in

Similar bengali poem from Abstract