Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

भेद कुल खुल जाए

भेद कुल खुल जाए

1 min
902


भेद कुल खुल जाए वह सूरत हमारे दिल में है ।

देश को मिल जाए जो पूँजी तुम्हारी मिल में है ।। 

हार होंगे हृदय के खुलकर तभी गाने नये,

हाथ में आ जायेगा, वह राज जो महफिल में है । 

तरस है ये देर से आँखे गड़ी श्रृंगार में,

और दिखलाई पड़ेगी जो गुराई तिल में है । 

पेड़ टूटेंगे, हिलेंगे, जोर से आँधी चली,

हाथ मत डालो, हटाओ पैर, बिच्छू बिल में है । 

ताक पर है नमक मिर्च लोग बिगड़े या बनें,

सीख क्या होगी पराई जब पसाई सिल में है ।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Classics