Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Sudhir Datta

Inspirational

2  

Sudhir Datta

Inspirational

बारिश

बारिश

1 min
7.2K


 

रात भर क्यों सताता बारीश में !
कोई क्यों याद आता बारीश में !

दिल की हर नस मे बस गया तो फिर,
आंख से क्यूँ वो टपकता बारीश में !

जिसको भीगो दीया है आंसु ने,
अब वो क्यूँ खोले छाता बारीश में !

हर तरफ है उदासी का दलदल,
घर से कैसे निकलता बारीश में !

जलती है हरेक बूंद से यादे,
एक धुंआसा उठता बारीश में !

हरेक खिड़की पर लग गए परदे,
किससे मै दिल लगाता बारीश में !

खत मिले उनका बहुत दिनों के बाद,
और मै पढ़ न पाता बारीश में !

अब तो खुदसे बाते करो सुधीर,
कोई आता न जाता बारीश में !

 


Rate this content
Log in

More hindi poem from Sudhir Datta

Similar hindi poem from Inspirational