Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Sumitra Nayak

Inspirational

3  

Sumitra Nayak

Inspirational

ପ୍ରକୃତି ମାଆ ର କ୍ରନ୍ଦନ

ପ୍ରକୃତି ମାଆ ର କ୍ରନ୍ଦନ

2 mins
276


 ବିଦ୍ୟାର ଆଶ୍ରୟ ନେଇ

ମନୁଷ୍ଯ ପ୍ରକୃତି ର କ୍ଷତି କରଇ ,,ପ୍ରଯୁକ୍ତି

         ପ୍ରକୃତି ର ସୁନ୍ଦର ରଚନା କୁ

          ନିଜ ସ୍ୱାର୍ଥ ପାଇଁ ଧ୍ଵଂସ କରଇ ॥

ବଣ, ଜଙ୍ଗଲ କୁ କାଟି କରି

ବଡ ଅଟ୍ଟାଳିକା ମାନ ଠିଆ କରେ,,

           ଆଧୁନିକ କରଣ ର ଅଗ୍ରଗତି ପାଇଁ

            କଳକାରଖାନା ମାନ ପ୍ରତିଷ୍ଠା କରେ ॥

କେବେ ପାହାଡ ପର୍ବତ ଚୂର୍ଣ୍ଣ କରେ ତ

ପୁଣି ଭୂମି ଗର୍ଭ ରୁ ଖଣି ଉତ୍ତୋଳନ କରେ,,

          କେତେ ଯେ ସହିବ ପ୍ରକୃତି ମା

           କେତେ କ୍ଷମା ଦବ ଏ ମଣିଷ ଙ୍କୁ ଆହା ॥

ମଧୁର ଜଳ କୁ ବିଷ କରେ ସେ ମନୁଷ୍ୟ

ନାନା ବର୍ଜ୍ୟବସ୍ତୁ ମିଶାଇବା ରେ ବ୍ୟସ୍ତ,,

          ଜଳଚର ପ୍ରାଣୀ ଯେ ବଞ୍ଚିବା ଟା କଷ୍ଟ

          ନିଜ ସ୍ଵାର୍ଥ ପାଇଁ ସେ ଅନ୍ୟର କରେ ଅନିଷ୍ଟ ॥

ଯାନ୍ତ୍ରିକ ଯାନବାହାନ, କଳକାରଖାନା

ନିର୍ଗତ କରନ୍ତି ସେ ବିଷାକ୍ତ ଧୂଆଁ,,

           ବାୟୁ ରେ ମିଶି କି କରେ ବାୟୁ ବିଷମୟ

            ଜୀବ ଜନ୍ତୁ ପାଇଁ ସାଜେ ସେ ଦୁଃସମୟ ॥

ଲୋପ ପାଇବାରେ ଲାଗିଲେଣି ଅନେକ୍ ଜୀବ

ସନ୍ତାନ ବିଲୁପ୍ତ କୁ ସେ ମା କେମିତି ସହିବ,,

          ସହଜ ନୁହେଁ ନିଜ ସନ୍ତାନ ହରାଇ

          କୋଉ ମା ନୀରବ ହୋଇ ରହିବ॥

ସହିଲେ ସହିବ, କେତେ ସେ ସହିବ

ପ୍ରକୃତି ମା ର କ୍ଲେଶ କିଏ ବା ବୁଝିବ

          ନିରୁପାୟ ସେ, ଉପାୟ ବା କାହିଁ

          ନୀରବେ କାନ୍ଦୁଛି ନିଜ ସୌନ୍ଦର୍ଯ୍ୟ ହରାଇ ॥

ଧର୍ଯ୍ୟ ହରା ହୋଇ ତାଣ୍ଡବ ସେ କରେ

କାରଣ ଜାଣିବି ଏ ମନୁଷ୍ୟ ମୌନ କରେ ,,

          କେବେ ବନ୍ୟା ତ କେବେ ବାତ୍ୟା

           କରାଳ ରୂପ ସେ ଧାରଣ କରେ ॥

ଅସହ୍ୟ ହୋଇ ସେ ଭୂସ୍ଖଳନ

କେବେ ପୁଣି ଭୂମିକମ୍ପ କରେ,,

           କିଏ ବା ଶୁଣିବ ତା କ୍ରନ୍ଦନ ଧ୍ୱନି

           ସ୍ୱାର୍ଥ ମଣିଷ ପୁଣି କରେ ତାର କ୍ଷତି ॥

ସାହିବା ର ସୀମା ପାର ହେଲେ

ପ୍ରକୃତି ଲୋତକ କରାଳ ବର୍ଷାର ରୂପ ନେଲେ ,,

            ତଥାପି ନିଷ୍ଠୁର ମଣିଷ ପ୍ରକୃତି ମା ର

             ଧର୍ଯ୍ୟ ର ପରୀକ୍ଷା ନେଇ ଚାଲେ ॥

ଏତିକି ଗୁହାରି ରଖ ସେ ପ୍ରକୃତି ମା ର

ଯିଏ ସୁନ୍ଦର୍ ପରିବେଶ, ଶିକ୍ଷା ର ଗୁରୁ ତୁମର,,

            ତା ଋଣ ସୁଝ ହେ ମନୁଷ୍ୟ ସମାଜ

            ପ୍ରକୃତି ମା ର ରକ୍ଷା କରିବା ନିଅ ଶପଥ॥

ପ୍ରକୃତି କୋଳରେ ବଢିଛେ ଆମେ

ପ୍ରକୃତି ମା ର ଆମେ ସନ୍ତାନ,,

             ଭୋକ କଲେ ଦିଏ ଖାଦ୍ୟ ପାନୀୟ

             ରହିବା କୁ ଦିଏ ବାସ ଭବନ ॥

ତା ଉପକାର କିଏ ଭୁଲି କି ପାରିବ

ମା ଋଣ କି ସୁଝି କି ପାରିବ,,

            ଏତିକି ଇଚ୍ଛା କୁ ତ କର ସମ୍ମାନ

             ସୌନ୍ଦର୍ଯ୍ୟ କୁ ତାର କର ରକ୍ଷଣ ॥


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Inspirational