Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Dinesh Kumar

Inspirational

4.1  

Dinesh Kumar

Inspirational

यह मौत है

यह मौत है

1 min
183


है यह एक अटल सत्य 

इसको हमेशा याद रखना

मुसाफिर हो कोई बात नहीं 

सफर जारी रखना,

आएगी यह बिन पूछे एक दिन 

यह मौत है 

इसको हमेशा याद रखना।


चला था जीतने जो दुनिया को

 उसका नाम सिकंदर था 

अंतिम क्षण देखा लोगों ने 

वह भी भिखारी - नंगा था ।


दूसरों के जनाजे को देख

अक्ल आ जाये तो ठीक

मौत आने से पहले जीवन 

सफल हो जाये तो ठीक 

वरना एक दिन

श्मशान है पहुंचना 

इसको हमेशा याद रखना,


आयेगी यह बिन पूछे एक दिन

यह मौत है 

इसको हमेशा याद रखना।


      


Rate this content
Log in

More hindi poem from Dinesh Kumar

Similar hindi poem from Inspirational