Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Aparna Poddar

Inspirational

4  

Aparna Poddar

Inspirational

मन मीत

मन मीत

1 min
261


तन देता नहीं साथ,

मन भी रहता उदास। 

नकारात्मकता अलग,

घूम रही आस-पास। 


निरर्थक विचारों का 

होता है नित्य प्रवास। 

बेवजह बोझिल लगे

जीवन की साँस-प्रश्वास। 


नहीं बीतता जीवन यूँ,

नेमत अनमोल है खास। 

संकल्प-विकल्प हटाये,

निश्चय कर किया प्रयास 


संघर्ष कठिन स्वयं किया,

तन-मन को लेकर साथ। 

अवसाद निष्क्रिय किया,

मुस्कान से बन गई बात।


Rate this content
Log in

More hindi poem from Aparna Poddar