Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

HARSUKH RAIVADERA રાયવડેરા "હસુ"

Abstract

1  

HARSUKH RAIVADERA રાયવડેરા "હસુ"

Abstract

मौन का महत्व

मौन का महत्व

1 min
778


एक संत ने अपने शिष्यों को सभा में पूछा,

"मौन रहना किसे आता हे ?"

सब खड़े हुवे और बारी बारी से

अलग अलग जवाब दिया !

सिर्फ एक शिष्य था जो कि चुप बैठा

हुआ था ।


संत ने जब उसे भी पूछा तो

वह खडा हुआ ओर उसने मौन

रहकर

इशारों में ही जवाब दे दिया !


यह देख कर सारे शिष्य शर्मिदा हुवे, 

और तालियों से इस मौन शिष्य का

अभिवादन किया !


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract