Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Pankaj Bhushan Pathak "Priyam"

Inspirational

3  

Pankaj Bhushan Pathak "Priyam"

Inspirational

काश

काश

1 min
265


फूलों से खिला चेहरा होता,

हर दिल में प्यार भरा होता।

न आदमी कोई डरा होता

ऐ काश कभी ऐसा होता।


न जात धर्म का पाश कोई,

न ऊंच-नीच अहसास कोई।

न मज़हब का पहरा होता,

ऐ काश कभी ऐसा होता।


बस प्यार मुहब्बत की बातें,

सपनों से सजी होती रातें।

हर दिन भी सुनहरा होता

ऐ काश कभी ऐसा होता।


नफऱत न यहाँ कोई करता,

भूखा न यहाँ कोई मरता।

भ्रष्टाचार नहीं गहरा होता

ऐ काश कभी ऐसा होता।


फूलों सा महकता हो जीवन,

खुशियों से भरा हो आँगन।

यह वक्त यूँ ही ठहरा होता

ऐ काश कभी ऐसा होता।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational