Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Rajkishor Singh

Inspirational

4  

Rajkishor Singh

Inspirational

हिंदी

हिंदी

1 min
330


भारतेन्दु की काव्यकृति है

जयशंकर का ओज है ,

जन जन की प्रिय यह हिंदी

"प्रियप्रवास" का "हरिऔध" है ।


तुलसी का मानस है

सूर की साहित्य-लहरी है ,

अमृत वाणी है, कबीर-नानक की

रसखान-रहीम की मधु रस गगरी है ।


मीरा का भजन है

महादेवी का गीत है ,

कण कण में गूँज रहा है जो

टैगोर का संगीत है ।


द्विवेदी का गद्य है

निराला का पद्य है ,

अमृत सदृश जो छलक रहा है

मैथिलीशरण का छंद है ।


 


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational