Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Abhijit Halder

Abstract Classics Fantasy

3  

Abhijit Halder

Abstract Classics Fantasy

অবকাশ -৩

অবকাশ -৩

1 min
153


দৃষ্টির অগোচরে হারিয়ে যাই অনতিকাল

মনেতে তারা খসা যন্ত্রণা নিয়ে।

পোড়ানো হৃদপিন্ড বিশুদ্ধতা পাথেয়

অন্যায় নেই সর্বগ্রাসী জীবন্ত চোট

প্রজ্বলিত প্রদীপের শিখাতে চালযুক্ত চেতনার সঞ্চয়।

হায় ! আকর্ষণ জগৎ বড়ই চেষ্টা করে এসেছিলাম

পৃথিবী বোঝ নি আত্মসংভ্রম?

মৃতপ্রায় পাখির উড়ন্ত ডানা -- বেলা যায় অবেলায়

মেরুদন্ডহীন মানুষ আধপেটা রাজত্ব করে

অদূরেই তাঁদের আগামী অন্ধকারাচ্ছন্ন।


Rate this content
Log in

Similar bengali poem from Abstract