Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Kazi Mostak

Inspirational Others

3  

Kazi Mostak

Inspirational Others

আলো

আলো

1 min
198


পৃথিবীর মানুষগুলো সেইতো কবেই মরে গেছে

এখন পড়ে আছে জীবিত লাশগুলো ।

বিবেক বিবর্জিত মানুষ কি সত্যিই বেঁচে আছে ?

নাকি বেঁচে থাকার অভিনয় এগুলো ।

মৃত্যুসম জীবনকে নিয়ে মানুষ বাহাদুরী করছে

অথচ চোখ বুজলে সবই এলোমেলো ।

বিবেকের দরজা কি আজ আদৌ খোলা আছে

নাকি একান্ত নিজস্ব ভ্রান্তি এগুলো ?

ভয়টা চৌকাঠে আটকে দেখো সামনে কি আছে

চৌকাঠ পার হলেই দেখবে আলো ।


                       


Rate this content
Log in

Similar bengali poem from Inspirational