Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Bhagirathi Mohanty

Abstract Classics Inspirational

4  

Bhagirathi Mohanty

Abstract Classics Inspirational

ସେ କାଳ ମକର

ସେ କାଳ ମକର

1 min
250


କାହିଁ ଗଲାଣି ସେ ପୂରୁବ ମକର

ରାତି ପାହୁ ପାହୁ ନଈରେ ହାଜର ।


ବାଘ ପରି ଶୀତ ମାଡି ବସି ଥାଏ, 

ସେଥିକୁ କା‌ହାରି ଖାତିର ନ ଥାଏ ।


ଫୁଙ୍ଗୁଳା ଦେହରେ ଥୁରୁ ଥୁରୁ ହୋଇ, 

ବୁଡ଼ ପକାନ୍ତି ଯେ ହରିବୋଲ ଦେଇ ।


ଉତ୍ତରାୟଣ ରେ ଦେବ ଦିବାକର,

କରନ୍ତି ସଭିଏଁ ତାଙ୍କୁ ନମସ୍କାର।


ତାପ ର ଚାବୁକ ଅତି କଷ୍ଟକର, 

ଶୀତ ପଳେଇବ ହୋଇ ଥର ହର । 


ମାଆ , ଜେଜେ ମାଆ ହୋଇ ଉଜାଗର, 

ଗଢିଥାନ୍ତି ପିଠା କେତେ ରକମର ।


କାକରା , ଆରିଷା , ପୁଳି ଯେ ଏଣ୍ଡୁରି,

ଖିରି, ରସାବଳି କରନ୍ତି ତିଆରି ।


ସୂରଯ ଦେବତା କରି ପ୍ରଣିପାତ, 

କହନ୍ତି ଦେବ ହେ ହୁଅ ଆତଯାତ।


ତୁମେ ତ ସକଳ ଶକତି ଆଧାର, 

କଲ୍ୟାଣ କର ହେ ଜୀବ ଜଗତର ।


ମକର ଚାଉଳ, ତିଳ ,ନାରିକେଳ, 

କଦଳୀ, ସାକାର, ଦହି ଯେ ଆବର ।


ଅରପିଣ ପୂଜି ଲକ୍ଷ୍ମୀ ନାରାୟଣ,

ଗଉଣି କଠା କୁ କରି ପାରାୟଣ।


ବିତରନ୍ତି ଭୋଗ ବୃଦ୍ଧ ବନିତା ର,

ଦେବାର ଖୁସି ତ ନଥାଏ ନେବାର ।


ଉଠୁଥାଏ ପଡୁଥାଏ ଘର ଦ୍ବାର, 

ଉର୍ମି ପରକାର ଯେସନେ ସାଗର ।


ମନ ଚାହେଁ ଖୁସି ରହୁ ବରାବର ,

ଦୁଃଖ ଉତ୍ପିଡନ ଚାଲି ଯାଉ ଦୂର ।


ସୁଖ ନ ଥାଏ ଯେ ବେଶି ପାଇବାର,

ଚାଖଣ୍ଡେ ପେଟ କୁ କେତେ ଦରକାର ।


ବୁଝିଥିଲେ ବୋଲି ସେ କାଳର ଲୋକ ,

ଲୋଡା ନ ଥିଲା ଯେ ତାଙ୍କର ଅନେକ ।


ମକର ମଉଜ ନାହିଁ ଆଜି ଆଉ, 

ବୋହୂ, ବାପଘର ଯାଉ କି ନ ଯାଉ ।


ଯାତରା, ମେଳନ, ମେଳା, ମାଉଛବ , 

ସପନ ସେ ସବୁ ନୁହଇ ବାସ୍ତବ ।


ଷଠି ଘର ହେଲା ମଶାଣି ର ଭୂଇଁ,

ଗାଁ ର ଠିକଣା କାହା ଠାରେ ନାହିଁ ।


ବୃଥା ଭାବନା ରେ କାଳ କାଟ ନାହିଁ, 

ସେଥିରୁ ଆନନ୍ଦ କେବେ ନ ମିଳଇ  ।


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract