Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Sukadev Mahanta

Abstract Tragedy

4  

Sukadev Mahanta

Abstract Tragedy

ପାଉଁଶ ତଳର ନିଆଁ

ପାଉଁଶ ତଳର ନିଆଁ

1 min
240


  

ଏଇ ଭାରତର  ଏକାନବେ କୋଟି

     ସଚେତନ ନାଗରିକ

ଗଣତନ୍ତ୍ର କହେ    ସବୁ ମଣିଷର

    ଭୋଟର ମୂଲ୍ୟ ଏକ ।


ଗଣତନ୍ତ୍ର ଅଟେ    ଗଣଙ୍କର ଦ୍ବାରା

      ଗଣର ଶାସନ ଯଦି

ସମାନ ସଭିଏଁ    ସର୍ବେ ଯଦି ଗଣ

    ମୋ ବେଳକୁ କେଉଁ ଫନ୍ଦି?


ଏଠି ସଭିଙ୍କର     ରହିଅଛି ଯଦି

     ବଂଚିବାର ଅଧିକାର

ମୁଁ ତେବେ କିମ୍ପାଇଁ    କୁହ ତୁମେ ଆଜି

   ବର୍ବରତାର ଶିକାର ।


ମଣିଷ ରକ୍ତର       କଣିକାକୁ ତୁମେ

      ତନ୍ନ ତନ୍ନ କରି ଖୋଜ

ଜାତି ଧର୍ମ ଭେଦେ     ଭିନ୍ନତା ଅଛି କି

        ଖୋଜିକରି କୁହ ଆଜ||


ମୁଁ ଯାହା ଜାଣିଛି       ସବୁ ମଣିଷର

         ରକ୍ତ ଅଟଇ ସମାନ

ବ୍ରାହ୍ମଣ ବାଲ୍ମିକୀ       ସବୁ ଜାତି ନର

        ରକ୍ତ ନୁହେଁ ଅସମାନ ।


ଆମ ସମ୍ବିଧାନ        ଦେଇଅଛି ପରା 

       ସମାନତା  ଅଧିକାର

ସ୍ବାଧୀନ ବିଚାର      ସ୍ବାଧୀନ ବିଶ୍ବାସ

       ବଂଚିବାର ଅଧିକାର ।


ମୁଁ ତେବେ କାହିଁକି     ହେଲି କୁହ ତୁମେ

         ବର୍ବରତାର ଶିକାର

ଛୋଟ ଜାତି ଝିଅ       ହେଲି ବୋଲି କିସ

         ନାହିଁ ମୂଲ୍ୟ ଇଜ୍ଜତର ।


ଜାତି ଧର୍ମ ଭେଦ      ନାହିଁ ଭାରତରେ

       ସ୍ଥାନ ନାହିଁ ବିଭେଦର

ଦଳିତ ପତିତ       ସଭିଙ୍କର ଅଛି

       ବଂଚିବାର ଅଧିକାର ।


ନାରୀର ଇଜ୍ଜତ      ମାଆର ସମ୍ମାନ

       ସବୁଠୁ ମହତ୍ତ୍ବ ପୂର୍ଣ୍ଣ

ମୋ ଇଜ୍ଜତ କେହ୍ନେ      ନିଲାମ ହୋଇଲା

        ମୋ ସମ୍ମାନ ହେଲା କ୍ଷୁର୍ଣ୍ଣ ।


ମୋ କ୍ଷେତରୁ ମୁହିଁ       ଘାସ କାଟିବାକୁ

          ଯାଇଥିଲି ଆନନ୍ଦରେ

କାମୁକ ରାକ୍ଷସ         କେଉଁଆଡୁ  ଆସି

       ଝାମ୍ପି ନେଲେ ମୋ ଶରୀରେ ।


ମୋ କୋମଳ ଦେହ      ଖିନ୍ ଭିନ୍ କରି

          ରକ୍ତ ଜୁଡୁବୁଡୁ କଲେ

ବାଜରା ବଣରେ       ଦରମଲା କରି

         ଫିଙ୍ଗିଦେଇ ଚାଲିଗଲେ ।


ଅଧ ମାସ ଧରି        ତିଳ ତିଳ ହୋଇ  

         ଜୀବନ ଯୁଦ୍ଧରେ ଯୁଝି

ହାରିଗଲି ଶେଷେ       ଆଉ ପାରିଲିନି

       ଦେଲି ଶେଷେ ଆଖିବୁଜି ।


ମୋ ମର ଶରୀର        ମୋର ପରିବାର 

         ପାଇଲାନି କିସ ପାଇଁ

ଘନ ଅନ୍ଧକାରେ          ଜୁଇର ନିଆଁରେ

      ପାଉଁଶ ହୋଇଲି ମୁହିଁ ।


ମୋର ପରିବାର       ଯାତନା ସହିଲା

      ଲାଂଛନା ପାଇଲା କେତେ

ଦଳିତ ଜନର        ପ୍ରାପ୍ୟ ବୋଲି ମୁହିଁ

      ସାନ୍ତ୍ବନା ଦେଉଛି ମୋତେ ।


ହାଥ୍ରାସର ସେହି     ଦଳିତ ଝିଅ ମୁଁ 

   ଅକାଳରେ ହଜିଗଲି

କେହି ଶୁଣିଲେନି   ମୋ ଆର୍ତ୍ତ ଚିତ୍କାର

   ଜୁଇରେ ଶେଷେ ଶୋଇଲି ।


ପାଉଁଶ ତଳର        ନିଆଁ ରୂପେ ମୁହିଁ

      ନେହୁରା ହେଉଛି ଆଜି

ମୋତେ ଦିଅ ନ୍ୟାୟ      କାନ୍ଦି ମୁଁ କହୁଛି

         ଅତୃପ୍ତ ଆତ୍ମାଟେ ସାଜି ।


ପ୍ରକୃତ ସ୍ବାଧିନ        ହୋଇବ ଏ ଦେଶ

          ସେହିଦିନ ଯେଉଁ ଦିନ

ରାତି ଅନ୍ଧକାରେ       ନିର୍ଜନ ରାସ୍ତାରେ

       ଅବାଧ ନାରୀ ଗମନ ।


ଗଣତନ୍ତ୍ର ଦେଶେ        ଅଛି ବୋଲି ମୁହିଁ

      ଧରି ନେବି ସେହି ଦିନ

ସବୁ ମଣିଷକୁ           ସମ ଅଧିକାର

      ମିଳିବ ସମ ସମ୍ମାନ ।



     


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract