Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Sanjay Ronghe

Tragedy Action Classics

4.5  

Sanjay Ronghe

Tragedy Action Classics

" बंधन "

" बंधन "

1 min
263


जीवनच हे बंधन

मुक्त कोण इथे ।

पृथ्वीला सूर्याचे तर

झाडाला मातीचे ।


लेकराला मातेचे 

नि पोराला बापाचे ।

बहिणीला भावाचे

पत्नीला पतीचे ।


बंधनात बांधले सारे

मुक्त कुठे वारे ।

सागराला ही हो

आहेत ना किनारे ।


आकाशात बघा

आहेत चन्द्र तारे ।

दिवसा मात्र ते

होतात ना बिचारे ।


पवित्र तो धागा

बंधनात जरी सारे ।

मुक्तीच्या श्वासाला

सुटते बंधन सारे ।


Rate this content
Log in

Similar marathi poem from Tragedy