Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Deorao Chide

Inspirational

3  

Deorao Chide

Inspirational

हम फौजी

हम फौजी

1 min
353


हम फौजी हैं भारत देश के

हमने वचन दिया कुर्बानी का।

जिस मां ने हमे जन्म दिया

हमें गर्व है उस माता का।


 हमें फिक्र है अपने देश की

 हमें डर नहीं किसी खतरों से।

 कोई परवाह ना अपने जान की

 हम लड़ने चले दुश्मनो से।


टूट पड़ते हम सरहद पर

झेलकर गोलियां सीने पर।

हमे गर्व है अपने बलिदान पर

लहराता तिरंगा कफन पर।


ना भुले हमे कोई भारतवासी

हमे प्रणाम करेगा हर देशवासी।

जो वतन के लिये मरमिट गया

उस बलिदान के कर्जदार हैं भारतवासी।


Rate this content
Log in

More hindi poem from Deorao Chide

Similar hindi poem from Inspirational