Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

হিন্দোল হিন্দোল

Tragedy Classics

3  

হিন্দোল হিন্দোল

Tragedy Classics

জোস্নার ছায়া

জোস্নার ছায়া

1 min
550


চাঁদকে কেটে দুভাগ করে মৃতচাঁদ দুপাশে টানিয়ে রেখেছি-

একভাগ ওঘরে আর একভাগ এঘরে আলো দেয়,

ঘর দুটোর মাঝখানে থেকে কালো দেওয়াল,

কাঁটাতারে বিঁধে আছে কাঁছি।

সেখানে প্রাচীর তোলা,

সেখানে ভাঙ্গন হাওয়া,

দুই ধারে চাঁদ কাঁদে,মাঝখানে জোস্নার ছায়া-

ছায়াতলে মাটিহারা ঋষি।


Rate this content
Log in

More bengali poem from হিন্দোল হিন্দোল