Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

SAAGNIK ADHIKARY

Abstract Others

3  

SAAGNIK ADHIKARY

Abstract Others

Dear Tempest

Dear Tempest

1 min
206


আমি ভীতু আইটি কর্মচারী,

তোমার নামকরণ করি, আমার ল্যাপটপে বসে;

    তুমি এসে আমার স্বপ্ন ভেঙে দাও।


আমি ছেঁড়া কোন হোড়ডিং, তোমার কাছে হেঁড়ে

সাদা পতাকা হয়ে উরি - তোমার ঝোড়ো হাওয়ায়!

    আমার দোষ?


আমি তোমায় লিখে ছিলাম বিশেষ অন্তর থেকে, 

    কত রঙিন – রং হীন কবিতা –

নামবিহীন ঘোলাটে বিকেলে, আবছা আলোতে;

    নিভৃত অস্তিতে, খেয়ালী নিমেষে - 


আমি এখন শুধুই এক বেনামী কাগজের ঠোঙা

দুমরে মুছড়ে, দূরে ছিটকে পড়ি – 

    তোমার দাপটে …


Rate this content
Log in

More bengali poem from SAAGNIK ADHIKARY

Similar bengali poem from Abstract