Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Sanjay Ronghe

Abstract Tragedy Inspirational

4  

Sanjay Ronghe

Abstract Tragedy Inspirational

श्रीमंत गरीब

श्रीमंत गरीब

1 min
241


गरिबांचा कुठला मान

सदैव सोसतो अपमान

श्रीमंतांना बघा थोडे

जिथे तिथे त्यांचीच शान

पैश्या कडे त्यांचे ध्यान ।


विनाकारणचे देतात सल्ले

न मागता सांगतात ज्ञान ।


बेतते जेव्हा संकट स्वतःवर

विसरतात मग सारे भान ।

प्रतिक्रिया असते भारी

वाटते तेव्हा बरे लहान ।



Rate this content
Log in

Similar marathi poem from Abstract