Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

KAVY KUSUM SAHITYA

Abstract

4  

KAVY KUSUM SAHITYA

Abstract

मजदूर

मजदूर

1 min
23.5K


श्रमयेव जयते,मेहनत कश संघर्षों

का मशाल इंक़लाब का ईमान.!      

मज़बूर् नहीं मज़लूम नहीं

मज़बूत इरादों की बुनियाद !   


सूर्योदय से संध्या तक तपिस,

ठंड ,वारिस हो या तूफान मौसम की

दूसवारी हो सामंती चक्रवात लड़ता!  


अपानी पूरी ताकत क्षमता से

बुलंद हौसलो का फौलाद !

सांसों धड़कन की आवाज़ खून पसीने की

रोज़ी रोटी का घर परिवार समाज़ !


साहस शक्ति की पूंजी हर

निर्माण का अधार !      

साशन साशक से सोशित हक़

हुकूक की क्रान्ति का अंगार!!        


दुनिया के मज़दूरों उठो अपने

मेहनत की दुनिया से मांगों हक़ जायज !              


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract