Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Manju Sharma

Abstract

4  

Manju Sharma

Abstract

कहमुकरियां

कहमुकरियां

1 min
359


घिर आए बदरा कारे कारे

तन के मैले हुए उजियारे। 

मन अशांत, तन में आक्रोश

ऐ सखि साजन! ना सखि रोष।


माथे पे दमके हैं ऐसे

सुरज की बिटिया हो जैसे।

दिखती उर्दू, पर है हिंदी

ऐ सखि साजन! ना सखि बिंदी।


मंद मंद गौरी मुस्काए

कानों में मिश्री घुल जाए।

देख के मन हो जाए घायल।

ऐ सखि साजन! ना सखि पायल।


देखकर इसको मन हर्षाए

आईना कुछ कह ना पाए।

तन मन दूं मैं इसपर वार

ऐ सखि साजन! ना सखि हार।


कमसिन कलाई दमकता सोना

घूमरदार नक्काश मोहना

रची मेंहदी हाथों का शगना

ऐ सखि सजना! ना सखि कंगना। 


डांट कर भी लाड लडाएं 

फिक्र में सबकी घुलती जाए।

भरी दुपहरी ठण्डी छाँ

ऐ सखि साजन! ना सखि माँ।


जित मैं जाऊं उत आ आए

कानों में गुंजन भर जाए।

भोर दुपहरी घूमे पगरा

ऐ सखि सजना! ना सखि भंवरा।



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract