Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

जिन्दगी का आनन्द

जिन्दगी का आनन्द

1 min
368


चंद लम्हे

हाँ चन्द लम्हे चुराकर

जिन्दगी से

आओ जी लें

जिन्दगी

जिन्दगी! हाँ ऐसी जिन्दगी

जहाँ न छल हो

न स्वार्थ

न हो कोई शर्त

बस हो अपनापन

भावना, मानवता के कल्याण की

हँसी हो, ठहाके हों

सम्भ्रान्तता का लबादा न हो

मानव दिखे मानव की तरह

बैठो कभी

पद, प्रतिष्ठा, वर्गभेद को भुलाकर

और लो आनन्द जिन्दगी का

सिर्फ मानव बनकर !!!!!


✍️अनुरोध श्रीवास्तव



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational