Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Vijay Sharma

Inspirational

5.0  

Vijay Sharma

Inspirational

अद्भुत नारी

अद्भुत नारी

1 min
509



अबला नहीं , अब सबला है,

जग - जीवन को बदला है ,

जीवन का आधार है तू ,

लक्ष्मी , दुर्गा और शिष्टाचार है तू।


हर नर ने अब मान लिया ,

अंतरिक्ष ने भी जान लिया ,

कभी कल्पना , कभी इन्दिरा गांधी ,

शीतल हवा , कभी तूफां , आँधी।


अद्भुत नारी , अद्भुत शक्ति ,

प्रेम भाव , और पूजा -भक्ति ,

आत्म सम्मान ,और आत्म निर्भर ,

कभी शोला , कभी शीतल निर्झर।


ममता का कोई तौल नहीं ,

अमूल्य निधि ,तेरा मोल नहीं ,

आशीर्वाद है , तू जग हेतु ,

धरती से ,स्वर्ग का सेतु।


हर क्षेत्र में , तेरी जय ,

बदल हार , तू पाती "विजय"।



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational