Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Shreyash Singh

Abstract

2  

Shreyash Singh

Abstract

माँ

माँ

1 min
454


माँ दिन बाद बहुत आज बैठा हूं ,

लेकर वक़्त से कुछ समय उधार ,

सोच विचार बहुत किया ,की क्या लिखूं ,

क्या दूं इस कोरे कागज पर उतार ।


रचना करूंगा मैं प्रकृति पर ,

महानुभावों की भांति यह था ठाना ,

या लिख दूं उसके बारे में ,

जिसे दुनिया कहती है महाराणा ।


या करूं वरण बारे में दुनिया के अपने ,

ख्याल आया फिर यह भी एक ।

स्मरण हुआ की रेे माँ तूही तो दुनिया है अपनी ,

तेरे आगे क्या है अच्छा , कौन है तुझसे ज्यादा नेक ।


Rate this content
Log in

More hindi poem from Shreyash Singh

Similar hindi poem from Abstract