Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

अनुभूति गुप्ता

Abstract

5.0  

अनुभूति गुप्ता

Abstract

कल्पनाओं में स्त्री

कल्पनाओं में स्त्री

1 min
388


देहरी की सीमाएँ भूलकर

सब मर्यादाएँ तोड़कर

नील गगन में

आजाद पंछी-सा

उड़ने का मैंने सोचा है।


नदी की शीतल मधुर सौम्य

धारा पर नंगे पाँव

चलने का मैंने सोचा है।


मासूम-सी कल्पनाओं में

अपनी उजली सूरत पर

कमल खिलते हुए देखा है।


धवल चाँदनी-सा खुद को

इन स्याह रातों को

उज्ज्वल करते हुए देखा है।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract