Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Atanu Ganguly

Drama Inspirational

3  

Atanu Ganguly

Drama Inspirational

গুরু বাণী

গুরু বাণী

1 min
257


জীবন থেকে মরণ পথে নিত্য তোমায় পাই যে খুঁজে, 

লিখন তোমার অমর বাণী, তল যে হারাই বৃথা বুঝে ।

আকাশ কালো ব্রজানলে ক্লান্ত পথিক একলা যুজে, 

সুরের ভুবন দক্ষিণ দ্বারে মুক্তি হৃদয়ে তোমায় পূজে ।


অন্তঃস্থল পূর্ণভূমি সদাই পাতা তোমার আসনখানি, 

বিশ্ববীণা বাজাও প্রাণে, সকল ক্ষণে রয়েছ জানি ।

জীবন-ধারার কঠিন পথে তোমার কথা কেবল মানি, 

হে দয়াময়, চিরকালীন ধর্মগাঁথা অভয়দায়ী পাঠ্য বাণী ।


Rate this content
Log in

Similar bengali poem from Drama