Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Baisalee Sen

Tragedy

0  

Baisalee Sen

Tragedy

বাবার ঠিকানা

বাবার ঠিকানা

1 min
514


বায়না-আদর-আবদার যতো

বাবা তার সব মেটাতো ।

মা তার প্রিয় ছিল ,

কিন্তু নয় বাবার মতো ।

মেয়ে চাইলে , নীল আকাশের ওই চাঁদটা-

বাবা তার এনেও দিতো ।

সারা জীবনের কষ্টগুলো আড়াল করে

যে বাবা মেয়ের মুখে হাসি ফোটালো-

সেই বাবা আজ বালাই যতো !

ওষুধ-বিষুধ-ডাক্তারের দল

এই ঝক্কিটা আর কে পোহায় বল ?

ওই বোনোমালি লেনের বৃদ্ধাশ্রমে

বাবাকে আজ রেখে আসি চল ।


Rate this content
Log in

Similar bengali poem from Tragedy