Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

इक कहानी

इक कहानी

1 min
248


इक कहानी

इक कहानी ब़ड़ी ख़ूब़सूरत,

ज़ो तुमने सुनाई...


हाँ ! वही, इक सफ़ेद गुलाब़

और इक पंछ़ी की

कितनी ख़ुब़सूरत !


मख़मली सा वह

ख़ून का रंग,

वो द़िल का द़र्द़,

वह मुस्कुराती मोहब्ब़त।


ज़ो द़िल ब़नके न ज़ाने

कितने सीनों में ध़ड़कती है

क्या पता हम कैसे है ?


उस एहसान फ़रामोश़

फ़ूल जैसे या उस

आश़िक पंछ़ी ज़ैसे ?


पर कभ़ी कभ़ी

सवाल भ़ी

आता है द़िल में।


क्या वह फ़ूल

सच में

एहसानफ़रामोश थ़ा ?


तो क्यूँ उसे

आज़ भ़ी प्यार की

निश़ानी माना जाता है ?

बताओ ना !



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract