Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Sudha Singh 'vyaghr'

Others

4.6  

Sudha Singh 'vyaghr'

Others

शमशीर

शमशीर

1 min
159


माटी से सने हाथों में, धूमिल है हर लकीर।

लिखूँगा लहू- स्वेद से मैं अपनी तकदीर।।


हो मेहनती इन्सान तो, हर मुकाम है हासिल ।

बदलूंगा इन्हीं हाथों से जन जन की मैं तस्वीर।


है बाजुओं में दम मेरे , भारत का नौजवान हूँ ।

दुर्बल नहीं कदापि , हूँ मैं भारतीय शहतीर।।


हैं हौसले बुलंद, गर चाहूँ चाँद छू लूँ।

बाँध रखे जो मुझको, ऐसी नहीं बनी जंजीर।।


ललकारना न मुझको, चुनौतियाँ न देना।

स्मरण रहे सदैव , मैं हूँ जंगी शमशीर।।




Rate this content
Log in