Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Dr Shikha Tejswi ‘dhwani’

Others

2  

Dr Shikha Tejswi ‘dhwani’

Others

गर्मी का मौसम

गर्मी का मौसम

1 min
128


गर्मी का मौसम,

दिन भर घाम,

ठण्डी ठण्डी शाम।

तरबूज़, लिची, आम,

गर्मी का मौसम।।


गर्मी का मौसम,

भजो इन्द्र का नाम,

बरसे मेघ झमाझम।

उतरे श्याम-घनशयाम,

गर्मी का मौसम।।


गर्मी का मौसम,

फ्रिज में रखें बोतल दो-तीन,

मेहमानों को दें शर्बत- आईसक्रीम।

भूल जाए चाय- कॉफ़ी,

गर्मी का मौसम।।


गर्मी का मौसम,

धूप से बचे हसीन,

बांधे मुँह पे कपड़ा रंगीन।

खूब पीएँ सत्तू नमकीन,

गर्मी का मौसम



Rate this content
Log in