Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Chandrakala Bhartiya

Others

4  

Chandrakala Bhartiya

Others

सावन और मायका

सावन और मायका

1 min
386


रिमझिम रिमझिम बरखा आई। 

हरियाली चहुँ दिस है छाई। 

प्रकृति ने ली अंगड़ाई। 

नवजीवन धरती पाई।। 


बाग- बगीचे में झूले पड़ाई। 

झूला झूले बच्चे ,लोग -लुगाई । 

मधुर मिलन के गीत सुनाई। 

सखियाँ हॅस- हॅंस ले अंगड़ाई।। 


याद मुझको मायके की आई। 

कब होगी माँ -भैया से मिलाई। 

अखियाँ भर- भर मेरी आई। 

रक्षाबंधन की याद दिलाई। । 


प्यारा त्यौहार रक्षाबंधन। 

प्यारे भैया से मिलन। 

सपनों में मैं खो गई। 

भीगा तन -मन, पिया ने धीर बधाई। । 



Rate this content
Log in