Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Kiran Bala

Children Stories Fantasy

5.0  

Kiran Bala

Children Stories Fantasy

काश कि मैं भी चिड़िया होती

काश कि मैं भी चिड़िया होती

1 min
843


काश कि मैं भी चिड़िया होती

डाल-डाल पर उड़ती फिरती


नगर-नगर और गाँव-गाँव में

सुन्दर वन और बाग-बाग में

मीठे गीत गुनगुनाती रहती

राग सुरीले गा-गाकर

सबके मन को मैं बहलाती


काश कि मैं भी चिड़िया होती

डाल-डाल पर उड़ती फिरती


नदी किनारे किसी डाल पर

अपना नीड़ बनाती मैं

बच्चों के हाथों से

चुग-चुग दाना खाती मैं

उड़ती रहती स्वच्छन्द गगन में

चन्दा तक पहुँच जाती मैं


काश कि मैं भी चिड़िया होती

डाल-डाल पर उड़ती फिरती


खेलती चुन्नू-मुन्नू के संग

गीता-बबली-पिन्की के संग

गीत एकता के मैं गाती

बोल-बोल मैं सबको जगाती


काश कि मैं भी चिड़िया होती

डाल-डाल पर उड़ती फिरती


Rate this content
Log in