Become a PUBLISHED AUTHOR at just 1999/- INR!! Limited Period Offer
Become a PUBLISHED AUTHOR at just 1999/- INR!! Limited Period Offer

I Never Knew

I Never Knew

3 mins
6.1K


I never knew how strong I was,

Until I spent miserable days.

I never knew how much patience I had,

Until I didn't get what I wanted.


I never knew what I was capable of,

Until I achieved something great.

I never knew what I had inside myself,

Until I recognised and learned it my way.


I never knew the courage I had,

Until I was no more afraid.

I never knew I was kind,

Until my eyes shed tears for someone else.


I never knew I was good,

Until I saw my own true self.

I never knew I mean so much to someone,

Until I saw the fear in the eyes of my parents to lose me.


I never knew I had strength,

Until I lived alone all by myself.

I never knew time is perfect now,

Until I came to know time is never just right.


I never knew life isn't easy,

Until I fell and rose up to live my life.

I never knew the troubles I was facing,

Until I came to know about it at the right time.


I never knew I was happy,

Until I came to know what is sadness.

I never knew how blessed my life is,

Until I suffered and thanked for my life.


I never knew what my fate brought,

Until I prayed and made everything all right.

I never knew the power of love,

Until I got separated.


I never knew time teaches us lessons,

Until I learned them.

I never knew everything happens at right time,

Until I waited and got it.


I never knew what it feels like to miss someone,

Until I got separated from my mom.

I never knew the meaning of life,

Until I lived my life the way I wanted to.


I never knew what patience is,

Until I prayed and my wish got fulfilled.

I never knew how powerful a wish is,

Until I shed tears and they got true.


I never knew the possibilities,

Until I discovered the endless things that could happen.

I never knew what I deserved,

Until I made the choices and took a risk.


I never knew whom I feared,

Until I decided to face it.

I never knew my own self,

Until I suffered and recognised myself.


I never knew the value of something,

Until I lost it.

I never knew happiness,

Until I found what was lost.


I never knew what trust is,

Until I trusted someone.

I never knew what a heartbreak is,

Until I suffered it.


I never knew I hide my pain,

Until I saw there was no one to share with.

I never knew I could bring happiness,

Until I made someone happy.


I never knew life is beautiful,

Until I discovered it depends on the way we live it.

I never knew everything happens for a reason,

Until I found them.


I never knew what is meant to be will be,

Until I accepted the facts.

I never knew what my decisions would bring,

Until I left it all to God and said

'I have faith and you know what is best for me'



Rate this content
Log in

Similar english poem from Drama